Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ePUAP)

Chcesz złożyć wniosek przez ePUAP?

Autor : Andrzej Rybicki

Krok po kroku podpowiemy Ci, jak to zrobić.

ePUAP w GUM

Czy posiadasz podpis elektroniczny lub profil zaufany?

Jeśli nie, to zajrzyj na stronę z instrukcją jak założyć profil zaufany.

Jeśli tak, to postępuj zgodnie z poniższymi krokami.

Krok 1: skompletuj dokumenty

Skompletuj potrzebne dokumenty zgodnie z instrukcjami podanymi na stronie internetowej

Krok 2: podpisz dokumenty w „podpisywarce”.  Uważaj! To ważny krok, a jest często pomijany! Brak podpisu na dołączonym dokumencie sprawia, że jest nieważny.
Dokumenty, które wymagają podpisu takie jak np. oświadczenia, formularze czy wnioski podpisz profilem zaufanym w „podpisywarce”. Wyślij do nas podpisany elektronicznie dokument. Pamiętaj, żeby zapisać na swoim komputerze podpisany dokument, który później wyślesz jako załącznik przez ePUAP. Poprawnie podpisany dokument jest w formacie xml i ma czytelny tytuł pliku np. "test.xml". Jak go otworzysz będzie nieczytelny. Jeśli chcesz zobaczyć treść podpisanego pliku, ponownie wrzuć go do podpisywarki.

 

Krok 3: wejdź na stronę EPUAP, gdzie wyświetlony zostanie "Okręgowy Urząd Miar w Szczecinie"

 

Krok 4: wybierz „Sprawy ogólne”

Krok 5: kliknij na „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”

 

Krok 6: kliknij na „Załatw sprawę”